Inici > Actualitat > Notícies > Aclaracions en relació al comunicat del pub Fissure

En relació al comunicat emès dilluns pel pub Fissure a través de la seva pàgina de facebook, del qual s’han fet ressò diversos mitjans, ens agradaria puntualitzar alguns aspectes:

1. Down Lleida no ha tingut ni té cap col•laboració especial amb el pub Fissure. En alguna ocasió, fa temps, el grup de joves de l’entitat hi havia anat a prendre alguna cosa i ballar, com ha anat a altres locals, i sense tenir ni pretendre tenir cap mena de tracte de favor. Volem creure que algú ha informat malament a la nova propietat quan a la nota penjada al facebook afirmava que “portem col•laborant amb Down Lleida durant deu anys” o quan al seu primer mail de disculpes ens deia que portaven anys fent descomptes en les consumicions per als joves de l’associació. Cap de les dues coses és certa.

2. Reiterem el valor que li donem a la reacció de la propietat, tant a l’interès per disculpar-se en persona amb nosaltres com al mateix to penedit de la seva nota (incorreccions al marge). Volem creure que hagués estat igual sense el ressò mediàtic. Ens arriben molts missatges en contra del propietari i personal del Pub, i els entenem, però el nostre esperit i manera de fer és constructiva i d’intentar aconseguir veure la part positiva de les situacions, per això com ja hem dit, el nostre únic propòsit és que això no torni a passar, ni al Fissure, ni a cap altre local de Lleida, Catalunya o Espanya, així com aconseguir que les persones discriminades rebin les disculpes personalment. Quan els responsables i personal del pub es reuneixin amb els joves, els coneguin en persona i escoltin de les seves veus el malestar que els van causar entre totes i tots haurem contribuït a construir una societat una mica més inclusiva.

3. Tornem a agrair totes les mostres de suport rebudes per tots els canals (correus, trucades, xarxes socials, mitjans de comunicació, personalment, …) i ho hem de fer de forma genèrica perquè han estat molt nombroses. Això ens fa veure que molta gent ja fa anys que va canviar la seva mirada pel que fa a les persones amb síndrome de Down, i creiem que aquest fet s’ha convertit en una oportunitat perquè molta altra gent que encara no ho havia fet ho faci ara.